lauantai 25. syyskuuta 2010

Hankintoja

Tällä viikolla vähäinen neulomisaika on mennyt mysteerihuivin parissa. Nyt olen viimeisessä vihjeessä ja jos hyvin käy, niin huomenna voisi olla valmis huivi näytillä. Erilaisia hankintoja olen kuitenkin ehtinyt tehdä. Kuten monet muutkin, niin myös minä kävin Suomalaisessa kirjakaupassa "säästämässä". Ja kyllähän kirja on edullinen, jos hintaa on vain 5e!


Minulla on ollut tämä kirja jo ainakin kaksi kertaa lainassa kirjastosta. Mutta nyt se oli pakko hankkia omaan kirjahyllyyn. Alessa oli muitakin neulekirjoja, mutta parhaimmat niistä mulla jo olikin.

Aika monelle taitaa olla tuttuja saksalaiset käsinvärjätyt Wollmeisen langat. Minä olen ihaillut niitä jo pitkään, mutta vasta n. vuosi sitten sain lahjaksi ensimmäisen vyyhdin. Sen jälkeen olen hankkinut niitä itsekin, mutta niiden ostaminen ei olekaan aivan yksinkertaista. Kaupan päivityksiä on yleensä vain perjantaisin (aamulla ja illansuussa toisen kerran). Nopeus on tässä hommassa valttia, sillä ihmiset ympäri maailmaa kuolaavat samojen lankavyyhtien perässä. Muutaman kerran minua on onnistanut ja viime viikolla onnistuin saamaan tällaisen saaliin:


Jos tarkkoja ollaan, niin keskimmäisen vyyhdin ostin Ravelryssä yksityiseltä henkilöltä, mutta muut neljä ovat Wollmeiselta. Langat myytiin yllätyspusseissa, mutta mulla kävi uskomaton säkä, sillä sain juuri sellaisia värejä, joista pidän. Tässä vielä pari nautiskelukuvaa.



Tänään minua ilahdutti: Aurinko paistaa ja on kesäisen lämmintä (+18 astetta).
PS. Kävin juuri ruokakaupassa ja karkkihyllyn luona oli kaksi pikkupoikaa. Toinen kysyi kaveriltaan: "Haluatko nähdä, kun mä laitan haisemaan?" Samalla poika otti hyllyltä muovirasian, jossa oli kilon verran irtokarkkeja! Mä voisin kysyä samaa joskus lankahyllyn luona!!!

4 kommenttia:

  1. Vau miten ihanat värit!
    Mukavaa viikonloppua!
    Halit!

    VastaaPoista
  2. Upeita nuo langat. Ja vielä upea kirjakin.

    VastaaPoista
  3. Tutun näköinen kirja:-)
    Minähän en periaatteestakaan osta mitään nettikaupasta, mutta yhtenä päivänä olisin voinut kirjoittaa, että minua ilahdutti kun sain kosketella Wollmeisesta neulottua huivia:-)
    Ihania lankoja tosissaan!
    P.S. Kyl meille saa tulla ja laittaa haisemaan;-)

    VastaaPoista
  4. Ihania lankoja !
    Minä vaan aina ostan Novitaa, tai Anttilan ja Citymarketin acryyliä.
    Voi noista olisi kiva neuloa, mielenkiintoista :)

    VastaaPoista