lauantai 4. syyskuuta 2010

Päivän satoa

Minulle on kertynyt kirjahyllyyn kymmenittäin erilaisia käsityökirjoja, mutta siitä huolimatta on kiva käydä myös kirjastossa. Jokaisen käynnin yhteydessä käyn toivorikkaana katsomassa, josko hyllyyn olisi ilmestynyt jokin sellainen kirja, jota en ole aikaisemmin nähnyt. Tänään minua onnisti, sillä saldona oli kaksi uutta kirjaa. Toisessa on erilaisia virkattuja ja neulottuja peittoja. Tasaisin väliajoin minulle tuleekin peitontekohimo. Peitot taitavatkin olla ainoita käsitöitä, joissa minullakin luovuus alkaa sykkiä. Muuten seuraan yleensä aika orjallisesti ohjeita.

Toisessa kirjassa on enimmäkseen erilaisia tekniikoita ja mallineuleita, ei niinkään valmiita ohjeita. Kirjaa on kiva selailla, mutta omaksi sitä tuskin hankin.



Vaikka kirjasto ihana paikka onkin, niin lankaa sieltä ei kuitenkaan saa. Nuo kaksi turkoosia kerää onkin ostettu ihan lankakaupasta. Tänään ei ollut kyllä tarkoitus mennä lankakauppaan, mutta kun ikkunassa luki, että "Loppuunmyynti", niin pakkohan sinne oli poiketa. Kovin kummoisia tarjouksia siellä ei kuitenkaan ollut, ei ainakaan vielä tässä vaiheessa. Kaiken kaikkiaan on kyllä surullista, että iso lankakuppa häviää kaupungista. Onneksi sentään kadun toisella puolella on ihana Susun puoti. Jonkin verran tulee lankoja tilattua netin kautta, mutta kyllä oikea kauppa on aina paras!

Tänään minua ilahdutti: Meidän huushollin kaikki ikkunat on pesty.

1 kommentti:

  1. SNY asiaa:Olen itse vasta hiljattain perustanut blogin, mutta jo useamman kerran osallistunut SNY:hyn. Saamani paketit olen kuvannut (1.kierroksella SNY:ni kuvasi, olin kameraton)ja kirjoittanut kommentin ja emokin on aina liittänyt viestini kuvineen blogiin. Lisäksi Sny:ni ovat olleet salaisesta osoiteesta s-postiyhteydessä. Haluan vain rohkaista seuraavalle kierrokselle mukaan!t. yksi SNY

    VastaaPoista