tiistai 21. syyskuuta 2010

Ylösalas

Ei taida olla kauhean monta sellaista neulojaa, joka tykkää saumojen ompelusta. Minä en ainakaan kuulu niihin. Täytyy kuitenkin todeta, että se on hieman inhimillisempää sen jälkeen, kun opettelin oikean tekniikan. Saumoista pääsee melkein kokonaan eroon, kun tekee neuleen ylhäältä alaspäin. Minä olen kokeillut sitä kaksi kertaa ja aion taatusti myöhemminkin käyttää tätä tekniikkaa.

Varmasti yksi suosituimmista ylhäältä aloitettavista neuleista on February Lady Sweater. Minä tein omani noin vuosi sitten Kristiinan suomentamalla ohjeella. Lanka oli aika ikävää neulottavaa, eikä värikään ollut kauhean kiva. Ensin ajattelinkin, että neule jää käyttämättä, mutta yllättäin siitä on tullutkin melkein lemppari. Pitäisi tehdä toinenkin, mutta tällä kertaa ihan erilaisesta langasta. Malliakin voisi hieman tuunailla.

FEBRUARY LADY SWEATER
Lanka: Rowan Summer Tweed (n. 500g)
Puikot: 3,5 mm
Toinen varsin suosittu malli on ollut Pinaattitunika. Omani on hieman löysä selästä, mutta kyllä tätäkin on jonkin verrn tullut pidettyä. Ohje oli kuitenkin sen verran sekava, että en taida tehdä uutta versiota.

PINAATTITUNIKA (SK  3/2009)
Lanka: Noro Kureyon Sock (runsaat 2,5 kerää)
Puikot: 3 mm

Mysteerihuivin toinen vihje on melkein valmis. Mun lankani meni niin kauheaan sekasotkuun, että työ etenee todella hitaasti. Välillä meinaa hermot mennä, kun eteenpäin pääsee vain muutaman silmukan verran ja taas on vastassa solmu!

Tänään minua ilahdutti: Sain palautettua kirjakauppaan pojalle ostamani kurssikirjan, jota ei sitten tarvittukaan. Kirja oli tosi kallis, koska siinä oli kahden kurssin materiaali. En saanut käteistä takaisin, mutta kuitin, jota vastaan voin tehdä ostoksia. Voi olla, että ostan itselleni jonkin neulekirjan...

1 kommentti:

  1. Kaunis February, miun silmään kyllä on värikin nätti :) Ja pinaattitunikasi on ihana, oispa miullakin varaa tehdä se norosta!

    VastaaPoista