maanantai 3. tammikuuta 2011

Vuoden ensimmäinen ostos

Nyt kun olen luvannut hieman hillitä langan ostamista, niin on hyvä keskittyä kaikkeen muuhun neulomiseen liittyvään. Prisman alekorista tarttui mukaan pieni kirja, jonka nimi on Käsineitä. Se kuuluu Villit silmukat -kirjasarjaan. Olen joskus lainannut sen kirjastostakin.


Ihan hyvin sitä pärjäisi ilmankin tätä kirjaa, mutta kun hinta oli passeli (6.95e), niin pitihän se hankkia omaksi. 


Tällaiset läppälapaset voisin vaikka joskus virkata ja kyllä tuossa kirjassa muitakin toteuttamiskelpoisia malleja on.

Tyttärelle tein tällaisen kaulurin kahden langan yhdistelmästä. Kaulurista tuli vähän liiankin iso, mutta onneksi sen voi kiepauttaa kolme kertaa kaulan ympärille ja silloin se on ihan sopivan kokoinen.

KAULURI
Lanka: Novita Saana ja Sandnes Kitten Mohair yht. 136g
Puikot: 12 mm


Tänään minua ilahdutti: Posti toi uuden Moda-lehden. Mitään superihanaa sieltä ei löytynyt, mutta kivahan sitä on katsella ja eiköhän jokin malli rupea vähitellen sytyttämään. Ainakin teeteen uusi Taiga-lanka kiinnostaa.

3 kommenttia:

  1. Minäkin olen joskus lainannut kirjastosta tuon kirjan ja on ihan kiva kirja kyllä :) Tosi kaunis kauluri!!! :)

    VastaaPoista
  2. Lämpimän näköinen kaulake. Sitä ilahduttavaa Taigaa on paikallisessa kaupan. Se on ihkupehmeää halilankaa ja siin on yks väri ihan sun;-)

    VastaaPoista
  3. Susu: Mahtavaa palvelua, kun näin tiedotetaan minulle sopivista väreistä :) Pitää tulla käymään...

    VastaaPoista