tiistai 24. toukokuuta 2011

Tahdon kesälomalle!

Vielä pitäisi jaksaa vajaa kaksi viikkoa töitä ja sitten alkaa pitkä kesäloma. Tuskastuttavan pitkiltä nämä viimeiset päivät kuitenkin tuntuvat. Aikaa käsitöille ei ole juurikaan ollut, mutta kohta siihen tulee muutos. Torkkupeiton palaset ovat sentään valmiina, mutta en ole vielä ehtinyt niitä sommittelemaan, joten palojen kiinnittäminen saa vielä odotella.

Olen saanut kolme tunnustustakin tämän hiljaiseloni aikana. Suurkiitos niistä Roinalle, Jaanalle ja Hanna Riikalle! Nyt minun sitten pitäisi kertoa kahdeksan totuutta itsestäni... No, yritetään:

1. Minulla on hassu syntymäaika ja sen takia minun synttärini yleensä muistetaan.

2. Rakastan kaikenlaisten listojen tekemistä. Kirjaan  muistiin esim. kaikki lukemani kirjat!

3. Syön vähähiilihydraattista ruokaa eli karppaan.

4. Minulla ei ole sisaruksia.

5. En voi vastustaa mansikoita.

6. Tykkään vaaleanpunaisista ruusuista.

7. Halusin pienenä, että minua kutsutaan Uunoksi! (En halua enää!!!)

8. Minulla on röykkiöittäin lukemattomia lehtiä ja kirjoja. Lankojakin on joka paikassa eli olen hamsteri.

Valmiita käsitöitä ei ole esiteltäksi, mutta tällainen kiva purkki minulla on kirjoituspöydälläni:


Olen hankkinut tämän peltisen pankin Amsterdamista pari vuotta sitten. Neuloja ei voinut kertakaikkiaan ohittaa näin osuvaa tekstiä.


Alussa tiputtelin pankkiin kaikki lompakkoon kertyneet kahden euron kolikot. Ajatuksena oli, että ostaisin uusia lankoja ainoastaan näillä kertyneillä rahoilla. No, lankoja on kyllä tullut hankittua ihan muilla tavoilla (Visa on mm. vingahdellut tiheään). Tälläkin hetkellä peltipankissa on kyllä jonkin verran rahaa. Pitäisiköhän ne kaivella sieltä ja suunnata esim Susun kauppaan... Siellä on nimittäin inventaarioale.

Tänään minua ilahdutti: Kerrankin oli sellainen aamu, että ei tullut kiire. Ehdin jopa neulomaan pari kerrosta sukkaa!

4 kommenttia:

  1. niin odottavan aika on pitkä ja lomaa odottavan erityisesti. onko syntymä aika helmikuun 29 päivä? Jos niin olet tosi nuori vain kerran neljässä vuodessa täytät.

    VastaaPoista
  2. En ole syntynyt karkauspäivänä. Syntymäpäiväni on toisella tavalla hassu...

    VastaaPoista
  3. L O M A A minäkin odotan ja se on aika pitkä, 6.6-8.8 IHANAA :))

    VastaaPoista
  4. Minäkin odottelen LOMAA vaikka sitä mun "pomo" tiukkojen neuvotelujen jälkeen myönsi kaikki kaks viikkoa:-)
    Komee purkki - ja hätätilassa ne kahden euron kolikot voi viedä vaikka pankkiin ja maksaa niillä sen visalaskun. Puodissa on muuten pal enempi alelankaa ku netis kerrotaan (=houku houku).
    Mökkiuutisia täällä odotellaan kans:-)

    VastaaPoista