torstai 8. joulukuuta 2011

Ranteenlämmittimet ja kirjaostoksia

Isoisäni täytti elokuussa 91 vuotta, joten ei ihme, jos ranteita joskus kolottaa. Kerrankin minulla on siis sellainen joululahja hänelle, josta todellakin on iloa. Neuloin nimittäin ranteenlämmittimet. Mietin melko pitkään, että millaisesta langasta ne kannattaisi tehdä. Lopulta päädyin Stepiin, koska se on lämmintä, mutta ei kutia ja onpa siinä mukana myös jojobaöljyä ja aloeveraa.

RANTEENLÄMMITTIMET
Lanka: Austermann Step 30g
Puikot: 2.5mm
Ohje: 64s (2o, 2n)


Väri on mielestäni sopivan hillitty vanhalle herralle. Voi olla, että teen hänelle vielä toisetkin lämmittimet joulun jälkeen. Ja itse asiassa tällaiset olisi kyllä tosi kivat ja käytännölliset myös itsellä!

Kirjojakin on tullut taas hankittua, vaikka vanhojakin pitäisi karsia (= seuraavan vuoden projekti).


Kun aikanaan uppouduin tänne neuleblogimaailmaan, niin silmiini osui useamman kerran Stephanie Pearl-McPheen nimi. Hänellähän on valtavan suosittu blogi nimeltä Yarnharlot. Jostain syystä en useinkaan lue kovin tarkkaan hänen blogiaan, vaikka se minun suosikeissani onkin. Sen sijaan hänen kirjoittamansa kirjat ovat olleet minun mieleeni. Aiheena näissä kaikissa on neulominen ja neulojan elämä, mutta ne eivät  sisällä varsinaisesti neuleohjeita. Tätä uusinta All Wound Up en ole vielä ehtinyt lukea, mutta joululomalla aion perehtyä siihen. Olen hankkinut kaikki Stephanien kirjat ja tässä ne ovat yhteispotretissa.


Hieman nämä kirjat toistavat itseään, mutta kaikesta huolimatta ne ovat viihdyttäviä, joten suosittelen lämpimästi!


Tämän toisen kirjan hankin kutkuttavan nimen perusteella. Kutkuttavan? No, kun minä olen sekä neuloja että kaikenlaisten listojen laatija, niin The Knitter´s Life List on kirja juuri minulle.



Enempää en osaa tästäkään kirjasta vielä kertoa, sillä työasiat vievät tällä hetkellä niin paljon aikaa. Joululoma on onneksi reilun kahden viikon pituinen, joten eiköhän silloin ole aikaa tällekin opukselle.

Tänään minua ilahdutti: En ole erityisesti talvi-ihminen, mutta kieltämättä maisema on ihanan jouluinen yöllisen lumisateen jälkeen. Ja lumityöt kasvattavat kuntoa...


2 kommenttia:

  1. Mukava lahja!
    Ajatuksiin piirtyi vanha herra jolla on samaa sävyä Reinot jaloissa ja ranteenlämmittimet käsissä.
    Mukava kirja pino!

    VastaaPoista