sunnuntai 19. helmikuuta 2012

Noroa kaulaan

Tämä minun työskentelytapani (= monta työtä yhtaikaa kesken) aiheuttaa sen, että välillä ei ole mitään raportoitavaa ja välillä asiaa olisi ihan jonoksi asti. Nyt on onneksi taas sellainen hetki, että valmiita töitä on valmistunut parin päivän aikana kolme. Tänään ajattelin esitellä Noro-langasta tehdyn kaulahuivin.

WAVY-HUIVI
Lanka: Noro Silk Garden 200g
Puikot: 4mm
Ohje: Wavy (Knitty-verkkolehti)

Langan olen ostanut monta vuotta sitten Lontoosta. Nämä taisivat olla ensimmäiset Noro-keräni ja siksi olen säästellyt niitä. Wavy on myös vanha ohje, mutta vasta nyt minä tein siitä ensimmäisen versioni. Tulostuksessa kävi kuitenkin sellainen moka,  että ohjeesta jäi neljä kerrosta välistä pois. Onneksi huomasin tuon virheeni ja siksi päätin tehdä "virheen" joka kerta samalla tavalla. Aalloista tuli ehkä hieman jyrkempiä tässä minun versiossani. Lopputulos on kyllä aika kiva ja uskon, että tätä tulee käytettyä ahkerasti.



Joskus täytyy neulojan tehdä kipeitä päätöksiä. Nimittäin joskus on pakko luovuttaa ja hylätä jokin työ. Minun kohdallani se päätös piti tehdä tämän kohdalla:


Kyseessä on räsymattotunika Sanna Vatasen ohjeen mukaan. Periaatteessa tästä olisi voinut tulla kivakin, mutta minun kärsivällisyyteni ei kyllä olisi riittänyt kokonaisen tunikan tekoon. Ideana tässä on, että lanka vaihtuu aina kahden kerroksen välein. En viitsinyt edes purkaa tekelettä, vaan annoin sen koiralle unirätiksi. Tosin ei koirakaan ollut siitä kiinnostunut! Mokoma!

Tänään minua ilahdutti: Koko ensi viikko on vapaata!!! Kaiken kukkuraksi olen lähdössä tyttäreni kanssa lentäen Tukholmaan. Tehdään sellainen tyttöjen reissu; shoppaillaan, käydään nähtävyyksiä katsomassa, jos huvittaa sekä köllötellään ja nautitaan hotellin palveluista.



6 kommenttia:

  1. Kiva huivi. Ja kaunis "räsymattoriepu" - toivottavasti koira oppii arvostamaan sitä :-)

    Teillä onkin kiva reissu tulossa. Meillä taas koko muu perhe lomaile ensi viikon, minä en ;-)

    VastaaPoista
  2. Tuo huivi on herkku! Nuo räsymattotyyppiset neuleet jäävät minulla vaiheeseen, jossa pitäisi päätellä tsiljoona langanpäätä.

    VastaaPoista
  3. Oih, mä muistan kun Wavyn ohje tuli niin Kaikki teki sen! Sun ns. virhe aiheutti myös sen, että huivi on tasareunaisempi, ei siis semmonen kiemusteleva. Mun mielestä tää onkin parempi näin.

    VastaaPoista
  4. Kaunis huivi! En ole tätä ohjetta aikaisemmin huomannutkaan. Aallot ovat sellaisenaan kyllä kivat.

    VastaaPoista
  5. Mulla on räsymattotunika purkulistalla. Tulisi liian iso. Sitäpaitsi tein omia modauksia ja hukkasin muistiinpanot.

    Harmittaa, mutta tahdon langan talteen (drops alpacaa) vaikka olen sen pätkinyt raidoiksi.

    VastaaPoista