keskiviikko 9. toukokuuta 2012

Forssassa retkellä

Kun käsityöt eivät oikein suju, niin olen aika lailla hurahtanut kirjojen maailmaan. Olen näiden sairaslomaviikkojen aikana tutustunut moneen kivaan kirjablogiin. Paitsi että niistä on löytynyt kivoja kirjavinkkejä, niin niistä löytyi myös toteuttamiskelpoinen menovinkki. Forssassa on koko toukokuun ajan  kirjojen outlet-myyntitapahtuma.

Maanantaina suuntasin kohti Forssaa. Outlet löytyi vanhasta kutomosta.


Kirjat oli sijoitettu lavoihin ja suuresta lapusta näki heti, että minkä hintaisia kirjoja kyseisessä lavassa on. Halvimmillaan kirjat maksoivat 1e, mutta tyypillisin hinta taisi olla 4-10e.


Kirjoja oli valtavan paljon. Itse taisin kierrellä n. 1,5 tuntia, vaikka jätin lasten kirjat suosiolla katsomatta. Aikaa kannattaa siis varata runsaasti! Itse kuljin ostoskorin kanssa, mutta ostoskärryjäkin oli tarjolla ja itse asiassa sellainen ei olisi ollut yhtään hullumpi... Kahvilasta olisi saanut virvokkeita, mutta olin niin innostunut kirjakasoista, ettei sellaiseen ollut aikaa.

Ja tässä saalis:




Näistä pari romaania taitaa päätyä äitienpäivälahjaksi.

Outletissa oli houkuttimena myös 5 euron yllätyspusseja. Pussit oli nidottu kiinni, joten niihin ei päässyt etukäteen kurkistamaan. Olisihan minun pitänyt jo lapsuudesta tietää, ettei kaiken maailman yllätyspusseja kannata ostaa, mutta toisaalta ne ovat jotenkin hyvin kutkuttavia.


Täytyy tunnustaa, että olin hieman pettynyt kassini sisältöön. Ehkäpä näillekin kirjoille löytyy vielä lukija.


Ai niin, ostinhan minä myös yhden käsityökirjan.


Kirja sisältää melko yksinkertaisia perusohjeita, mutta kyllä se mielestäni oli 10 euron arvoinen. Kaiken kaikkiaan kulutin rahaa n. 40e, mikä ei mielestäni ole paha hinta kymmenestä kirjasta.

Blogini on kyllä edelleenkin ennen kaikkea käsityöblogi, mutta aion jatkossa kertoa myös lukemistani kirjoista. Sivupalkkiin lisäsinkin jo lukupäiväkirjan. Varsinaisia kirja-arvosteluja en aio tehdä, vaan lähinnä ajatuksena on antaa kirjavinkkejä. Olen nimittäin huomannut, että me neulojat/virkkaajat olemme usein myös aikamoisia lukutoukkia.

Päivän kirjavinkki: Outi Pakkanen, Julma kuu (Crime Time 2012)




Asun muutaman kilometrin päässä kaupungin keskustasta ja meillä kulkee pari kertaa viikossa kirjastoauto. Aika harvoin siellä tulee nykyään käytyä, mutta torstaina tein sinne pitkästä aikaa visiitin. Olin iloinen, kun löysin sieltä Outi Pakkasen kirjan Julma kuu. Olen yleensä melko hidas lukija, mutta Pakkasen kirjat ovat jotenkin niin helppolukuisia, että luin kirjan parissa päivässä. Varsinaista murhaa kirjassa ei tehty (menneisyydessä kylläkin), mutta aika jännittävä se oli siitäkin huolimatta. Ei kuitenkaan Pakkasen parhaimmistoa.

Tänään minua ilahdutti: Säätiedotus lupaili sadetta, mutta minä olen istunut pari tuntia auringossa kirjaa lukemassa! Tuuli on kyllä kova. Olen hieman säästellyt kipeää peukkuani ja jättänyt virkkaamiset suosiolla pariksi päiväksi.

5 kommenttia:

  1. Hih, mä olisin ottanut sun yllätyspussin paljon mieluummin kuin omani. Siinä oli yhteiskunnallista kirjallisuutta ja dekkari. Pöh! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tarkemmin kun ajattelee, niin ei toi pussukka niin huono ollutkaan.

      Poista
  2. Oi, sinun yllätyspussistasi löytyi jopa vanha kunnon tyttökirjaklassikko Pikku Prinsessa. :) Samalta tekijältä kuin Salainen puutarha ja Pikku Lordi. Kaikki olen joskus lapsuudessani/varhaisnuoruudessa lukenut. Suosittelen tutustumaan, tyttökirjat sopivat aikuisillekin. :)

    VastaaPoista
  3. Minun kirjahyllystäni löytyy kaikki kirjat tuosta Jean M. Untinen-Auel:in sarjasta =)

    VastaaPoista
  4. Olisipa tuollainen kirjojen myyntitapahtuma täälläkin - Forssaan on aivan liian pitkä matka lähteä käymään. t. Eija

    VastaaPoista