sunnuntai 14. lokakuuta 2012

Laiheliinit Lovikkalapaset

Meinasin taas aloittaa uudet sukat, mutta onneksi tytär vihjaili, että uusia lapasia tarvittaisiin kipeästi. Mistä mahtaa johtua se tosiasia, että valmiiden töiden joukossa on monta paria sukkia, mutta lapasia siellä ei näy yhtään paria? Eihän lapastenkaan teko kovin monimutkaista ole.

LOVIKKALAPASET
Lanka: Novita Siru 83g
Puikot: 6mm
Ohje: Novita Lovikkalapaset 

Ohje on tehty Novitan Crystal- tai Kelo-langalle. Minä käytin samaa ohjetta Siru-langalle ja lopputulos on aika kapoinen.


Onneksi lapasista tuli kuitenkin ihan käyttökelpoiset. Mitään koristuksia en viitsinyt ruveta ranteeseen väsäämään, koska näissä lapasissa ei muutenkaan ole paljon "lovikkamaisuutta" havaittavissa.


Lanka on mielestäni kaunista; siniset pilkut seassa antavat kivaa elävyyttä. Neulottavuuskin oli ok. Ainoastaan solmuista tulee miinusta. Kummassakin kerässä taisi olla kolme solmua!

Lapasten väristä tulee joulu mieleen ja jouluisen lehtiostoksenkin tein toissapäivänä.


Aika harvoin ostan nykyisin virkkauslehtiä, mutta nämä jouluiset numerot ovat tosi houkuttelevia. Ehkäpä se johtuu siitä, että liinoissa on yleensä käytetty valkoisten lankojen sijaan paljon värillisiä lankoja. Joululiinoissa myös hopea ja kulta näyttävät hyvältä.

Tänään minua ilahdutti: Kylmyydestä huolimatta jotkut kesäkukista ovat jaksaneet sinnitellä lokakuuhun asti.


Tämäkin raukka on ollut ilman hoitoa varmaan jo pari kuukautta, mutta urhoollisesti se vaan jaksaa kukkia. Totuuden nimissä on sanottava, että osa kesäkukistani ovat kaikkea muuta kuin kaunista katseltavaa. Olen kuitenkin jo hankkinut callunoita niiden tilalle, mutta ne odottelevat vielä paperipussissa...

8 kommenttia:

  1. Kauniit lapaset Sirusta! Minä sain vuoden alussa neulottua 12 paria lapasia projektiluonteisesti, ja nyt olen palannut vain sukkailuun... Kummallisesti se vie mennessäään.

    VastaaPoista
  2. Tulipas kauniit lovikkaat =) Minulla olisi valkoista villaa odottamassa, mutta mieluummin neuloisin jotain noin kaunista lankaa! Ja tuo lehti täytyy varmaan minullakin käydä ostamassa.

    Sinulla on ihana blogi, pari kertaa olen tänne jotain kautta eksynyt. Nyt laitan osoitteen muistiin!

    VastaaPoista
  3. Kivan näköiset lapaset. Kyllä ne tehtävänsä tekevät eli lämmittävät käsiä ilman koristeitakin :)

    Minun callunani ovat vielä kaupassa, mutta kynttilälyhdyt on jo ripustettu paikalleen.

    VastaaPoista
  4. Kauniit lovikat! Meillä on myös huutava pula lapasista, jostain syystä neulon mieluummin sukkia.

    Callunat ja kanervat odottavat vielä kaupassa, kesäkukat alkavat ollakin jo aika huonon näköisiä;)

    VastaaPoista
  5. Nuo kesäkukat kuulostaa niin tutulle, onneksi viikonloppuna sain kannettua ne jo kukkien hautuumaalle. ja mulla Callunat odottaa vielä kaupassa eikä taida sieltä kotiutuakaan

    VastaaPoista
  6. Kivan väriset, noi sun lovikkasi! Teitkö kaksinkertaisesta langast, ja kuitenkin tuli noin pienet? Miten huovutit? Itse olen tehnyt punaisia, valkoisia ja mustia Huopaset langasta, ja tahtoo tulla liiankin isoja...huovuttamista olen yrittänyt höyrysilitysraudalla, mutta ei siitä tule oikein tukevaa.
    Täytyy varmaan munkin taas aloittaa...kymmenisen paria on valmiina viime talvesta, mutta tilauksia pukkaa....
    Hei laita vaan ne koristeet, nehän ne lapaset tekevät oikean näköisiksi:)

    VastaaPoista
  7. Yksinkertaisesta langasta tein, enkä huovuttanut niitä. Näihin en jaksa tehdä koristeita, mutta seuraaviin, jotka teen eri langasta, lupaan laittaa koristeetkin!

    VastaaPoista