keskiviikko 16. lokakuuta 2013

Islantilaisia neuleita

Varasin kirjastosta Islantilaisia neuleita -kirjan. Olen nyt selaillut sitä muutaman päivän ja olen aikalailla myyty! Ilmeisesti tämä on pakko hankkia ihan omaksi.


Ensinnäkin kirja on paksu (240 sivua) ja se sisältää 65 neuleohjetta.


Kaikilla ohjeilla on islantilainen nimi, joka on myös suomennettu. Esim. yllä oleva neule on nimeltään Ár trésins eli Puun vuosi.


Neule nimeltä Aftur eli Uudelleen on minun suosikkini, koska se on malliltaan siro. Värityskin on kaunis.


Kirjassa on ohjeita myös lapsille.


Tässä yksi esimerkki siitä, että kaikki ohjeet eivät ole perinteisiä villapaitoja.


En ole koskaan neulonut hametta, mutta tämä pusero/hameyhdistelmä on niin kaunis, että voisin jo harkita sen tekemistä.



Asusteitakaan ei ole unohdettu.


Kirjassa on myös ohjeita, joissa ei ole kirjoneuletta. Kauniit värit tekevät tästä yksinkertaisesta puserosta  upean.


Tämäkin kelpaisi minulle!


Kirjassa on paljon komeata katsottavaa :)

Tänään minua ilahdutti: Olen varannut matkat (bussi+liput) sekä Helsingin Kirjamessuille että Kädentaitomessuille Tampereelle. On kutkuttava olo, kun tiedossa on noin mukavia juttuja.

9 kommenttia:

  1. Oijoijoijoijoijoi, nyt kyllä pistit pahan! :D

    VastaaPoista
  2. Ovat nuo vaan kauniita, maanläheisiä ja yksinkertaisen tyylikkäitä... Itse olen niitä lehdistä ihaillut ja ovat kyllä sillä "Vielä joskus teen" - listallani.

    VastaaPoista
  3. Itselläni on myös tuo kirja hankintalistalla, joka kasvaa kasvamistaan. Katselen, mitä kirjoja löytyy Suomen Kädentaidot-messuilla ja toivon, että sieltä löytyisi edullsia kirjoja. Kolmena edelllisenä vuotena en löytänyt mieleisiä kirjoja mukaani.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Löysin messuilta kolme kirjaa, joihin olen tyytyväinen.
      Tuo Islantilaisia neuleita -kirja on nyt kuukaudenkirjana Juju-kerhossa. Mietin vielä, päästänkö kirjan tulemaan vai ostanko sen myöhemmin.

      Poista
  4. Upeita malleja. En vaan enää jaksa tehdä noita kirjoneuleita.

    VastaaPoista
  5. Islantilaisneuleet ovat kyllä ihania! Toissatalvena tein yhden, ja nyt tekisi mieli tuota Afturia.
    Aftur löytyy Ravelrystä, samoin jos tuon viimeisen mallin nimi on Riddari, niin sekin on siellä. (Mutta tämän varmaan jo tiesitkin.)
    Iiris

    VastaaPoista
  6. Upea kirja! Tuon Afturin ohje on ollut Modassa v. 2006 ja minä neuloin sen seuraavana vuonna tyttärelleni. Se on kaunis ja käytössä edelleen. Hassu sattuma, että viikonloppuna laitoin kuvia juuri tuosta puserosta blogiini, vaikka se jo vanha neule onkin.

    VastaaPoista
  7. Huomenna menossa Kirjamessuille ja tuo kirja on ehdottomasti ostolistalla. Kaikki neuleet hienoja ja nimet ihanan mystisiä....

    VastaaPoista
  8. Toi on ihan mahti kirja! Itselläni on sama kirja englanniksi kun ehdin jo ostamaan sen Akateemisesta. Seuraavalla kerralla oli sitten myynnissä suomeksi... Tuo suomenkielinen on kyllä nätimpi (taitto yms).

    VastaaPoista