perjantai 5. kesäkuuta 2015

Vuokko-matto

Sain työkaverilta lahjaksi turkoosia Hooked Zpagetti -kudetta ja virkkuukoukun. Hetken aikaa mietittyäni keksin yhdistää sen ontelokuteeseen, jonka olen saanut lahjaksi jo kolme vuotta sitten.

VUOKKO-MATTO
Materiaali: Hooked Zpagetti ja Lilli-ontelokude yht. 1870g
Koukku: 10mm
Ohje: Vuokko
Lopputuloksena on Vuokko-matto. Mielestäni harmaa ja turkoosi sopivat hyvin yhteen. Hieman epäilytti materiaalien erilaisuus;  Zpagetti on nimittäin paljon joustavampaa kuin Lilli. Se ei kuitenkaan tahtia haitannut.


Olen soveltanut ohjetta sen verran, että minun matossani on vain 15 kerrosta, kun alkuperäisessä ohjeessa niitä on 22. Päädyin tähän ratkaisuun yksinkertaiseksi siksi, että kude loppui kesken. Olisin tietysti voinut käydä ostamassa sitä lisääkin, mutta kun tälle matolle ei ole oikein paikkaa meidän huushollissa. Tällainen pienempi versio voisi toki sopia vessan matoksi.


Blogikoirakin tuli ihmettelemään, että mitä tuo matto oikein tuossa tekee!


Mielenkiintoa ei riittänyt kovin pitkäksi aikaa!

Päivän kirjavinkki: Shopaholic to the Stars, Sophie Kinsella


Himoshoppaaja-sarjasta olen lukenut kaikki osat. Näitä viimeisimpiä olen hankkinut englanninkielisinä, koska en ole jaksanut odottaa suomennosta. Tätä uusinta olen lukenut varmaan tammikuusta alkaen aina muutaman sivun kerrallaan. Tästä voisi päätellä, että suurin Himoshoppaaja-huuma on osaltani jo ohitse. Ehkäpä tällaiset kirjat sopivat paremmin kesään, sillä heti kun loma alkoi, sain luettu kirjan loppuun varsin vauhdikkaasti. Tarina muuten jäi kesken, joten Beckyn toilailuja on tulossa lisääkin.

Tänään minua ilahdutti: Ensimmäiset torikahvit on juotu, joten kyllä tämä vähitellen rupeaa kesältä tuntumaan!

5 kommenttia:

  1. Kaunis matto, niin raikkaat värit!

    VastaaPoista
  2. Kiva matto! Luulisi blogikoirankin siinä vielä köllöttelevän. :)

    VastaaPoista
  3. Kaunis matto, värit todellakin sopivat hyvin yhteen. Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  4. Tosi kaunis matto! Ja kiitos kirjavinkkauksesta, olen itsekin noita Himoshoppaaja kirjoja lukenut, mutta en ole tiennytkään, että niitä on tehty uusia... :)

    VastaaPoista
  5. Ooh, luulin tietäväni kaikki Lankavan mattohjeet, mutta tämä Vuokko jäi huomaamatta. Upea malli! Väritkin matsaavat hyvin.

    VastaaPoista