maanantai 1. tammikuuta 2018

Katsaus vuoteen 2017

Ihmisen muisti (tai ainakin minun muistini) näyttää olevan aika lyhyt, sillä en muistanut ollenkaan, että viime vuoden sloganiksi valitsin "Nauti langoista ja neulomisesta ilman rajoituksia". Ehkäpä lause on kuitenkin jäänyt alitajuntaani, sillä kyllähän minä olen juuri näin toiminut. 


Kolme tavoitettakin asetin itselleni:

1) Haluan myydä lankavarastostani sellaiset langat, jotka eivät syystä tai toisesta enää minua inspiroi.
- Tämä tavoite meni päin männikköä, sillä en tainnut myydä yhtään kerää viime vuoden aikana. 


2) Myynnistä saaduilla rahoilla saa ostaa ihanaa lankaa niin paljon kuin huvittaa.
- Myyntiä ei siis ollut, mutta siitä huolimatta ostin uutta lankaa vuoden aikana yli 22 kiloa!


3) Neulon juuri sitä, mikä sillä hetkellä miellyttää. Toki toiveissa on, että saisin neulottua lisää neulepuseroita.
- Sain yhteensä 30 työtä valmiiksi vuoden aikana ja niistä kuusi on neulepuseroita tai neuletakkeja. Tässä siis onnistuin.



Lankaa kulutin vuoden aikana yhteensä 5933g. Tästä lankamäärästä valmistui:

- 6 neulepuseroa/villatakkia
- 2 lapaset
- 5 huivia
- 10 sukat
- 1 poncho
- 3 pipoa
- 1 peitto
- 2 kauluria



Entäs sitten vuosi 2018? Tavoitteeni voisivat olla seuraavanlaisia:

1) Olisin ikionnellinen, jos saisin kaikki keskeneräiset työt valmiiksi. Olisi ihan mahtavaa, jos puikoilla olisi vain sellaisa töitä, joita myös aktiivisesti teen.

2) Olen ostanut Ravelrystä monta ohjetta. Pyrin käyttämään näitä ohjeita. Myös neulekirjoistani pyrin tekemään edes joitakin töitä.

3) Kuukaudessa ei saa ostaa enemmän lankaa kuin mitä kulutan. 



Tänään minua ilahdutti: Ostin ennen joulua myyjäisistä näin upean piparkakkuflyygelin:


Nyt se on jo syöty, mutta pitkään se meitä ilahdutti.

2 kommenttia:

  1. Hienoja saavutuksia ja hyvät ovat suunnitelmatkin, ei se niin vakavaa, jos eivät aina täytykään!

    VastaaPoista
  2. En ole muuten koskaan laskenut, montako kiloa lankaa minulla on ja paljonko on mennyt joka vuosi vaikka tykkään tilastoida.

    VastaaPoista